Founding Fathers

Meer dan 20 jaar geleden sloegen VIAS institute, het voormalige Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV) en de Belgische Brouwers de handen in elkaar: het BOB-concept was geboren. Maak nu kennis met de gedreven stichters en partners van de BOB-sensibiliseringsacties.

Het BOB-concept werd in 1995 boven de doopvont gehouden door VIAS institute en de Belgische Brouwers. Al meer dan 20 jaar zetten deze ‘founding fathers’ zich in om het aantal verkeersslachtoffers door alcohol terug te dringen.

De Belgische Brouwers en Assuralia, de Beroepsvereniging van Verzekeringsondernemingen, zijn de hoofdpartners van VIAS institute bij de sensibilisatiecampagnes voor alcoholpreventie in het verkeer. Samen met de Vlaamse Stichting voor Verkeerskunde, Brussel Mobiliteit en het Agence wallonne pour la Sécurité routière doen zij BOB in de drie gewesten leven.

Van een jaarlijks terugkerende campagne tijdens de eindejaarsfeesten over jaarlijkse campagnes in de winter en zomer tot een huidig streven naar permanente sensibilisatie het hele jaar door, BOB levert jaar na jaar betere resultaten af.